آیا برای مراقبت از کرونا استفاده از شیلد ضرورتی دارد؟


آیا برای مراقبت از کرونا استفاده از شیلد ضرورتی دارد؟

 

بازار خرید و فروش کالاهایی که هدف آن ها مراقبت و پیش گیری از کرونا است بسیار داغ است. در هر فروشگاهی می توان انواع ماسکها و ضدعفونی کننده های الکلی را در مدل های گوناگون پیدا کرد. یکی از وسایلی که برای پیش گیری بهتر در برابر کرونا معرفی شده است شیلد صورت است. وسیله ساده ای که برای خیلی ها سوال شده است که آیا می تواند به ما در کاهش خطر کرونا کمکی بکند یا خیر. در این مطلب بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

قطعا همه ما می دانیم که تا زمان وجود کرونا در جامعه بهتر است تا جای ممکن در خانه بمانیم و تنها برای امور خیلی واجب بیرون برویم. اما مدت زمان دوره کرونا زیادتر از تصور خیلی از ما شده است. از طرفی نمی توان فعالیت های اقتصادی را تا این مدت طولانی متوقف کرد. خیلی از ما ناچاریم برای تامین مایحتاج زندگی کار کنیم و در این شرایط کرونایی سعی داریم در حین کار پروتکل های بهداشتی عنوان شده را رعایت کنیم تا در صحت و سلامتی باشیم.

گفتیم که شیلدها که جزو وسایل مراقبتی و ایمنی پزشکی هستند به عنوان وسیله ای مهم برای پیش گیری از کرونا هم معرفی شده اند. این وسیله ابزاری ساده است که پیش تر در محیط های درمانی هم استفاده می شده است. اما امروزه و با شیوع کرونا می تواند خطر ابتلا را تا حد زیادی پایین بیاورد.  وسیله ساده ای که از یک قسمت طلقی پلاستیکی و قطعه ای برای نگهداری آن ساخته می شود و جلوی صورت را از بالا تا پایین پوشش می دهد. این وسیله با وجود این که از همه طرف باز است می تواند در پیش گیری از انتقال ویروس کرونا کمک زیادی بکند.

البته که استفاده از شیلدها به تنهایی و بدون ماسک توصیه نمی شود و باید از آن به عنوان ابزار کمکی در کنار ماسک استفاده کرد. ترکیب ماسک و شیلد به ما کمک می کند تا خطر ابتلا به کرونا را تا حد زیادی پایین بیاوریم و کمتر کنیم.

اگر جزو افرادی هستید که امکان رفت و آمد با اتومبیل شخصی تان را در این زمانه خطرناک کرونایی ندارید شیلد به همراه ماسک از شما محافظت خیلی بهتری می کند. به خصوص کسانی که با اتوبوس و مترو رفت و آمد می کنند و ناچارند در کنار افراد زیادی باشند بهتر است شیلد داشته باشند. در محیط هایی که مجبوریم نزدیک تر با دیگران باشیم بهتر است به همراه ماسک از شیلد هم استفاده کنیم.

کسانی که در محیط هایی با تعداد کارمندان زیاد و همکاران متعدد کار می کنند نیز بهتر است هم ماسک و هم شیلد بزنند تا خطر کرونا آنان را تهدید نکند. کارمندان شرکت ها و ادارات خدماتی که روزانه با مراجعین زیادی در ارتباط و تماس هستند بهتر است شیلد هم بزنند. استفاده از این وسیله ساده و راحت خطر را تا حد خیلی زیاد و قابل توجهی کمتر می کند.

کسانی که فاصله کمی در حین کار با دیگران دارند بیشتر از بقیه به شیلد نیاز دارند. این وسیله به همراه ماسک یک ترکیب قدرتمند است که از شما خیلی بهتر محافظت می کند. به خصوص در این مدت که کرونای جهش یافته روز به روز شیوع بیشتری پیدا می کند استفاده از شیلدها اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

شیلدها انواع و مدل های مختلف و متوعی دارند. یکی از متداول ترین و ارزان قیمت ترین مدل این وسیله نوع ثابت آن است. مدلی که روی یک قسمت پلاستیکی منحنی سوار است و به کمک کش به پشت سر وصل می شود و ثابت می ماند. مدل دیگری که کاربرد بیشتری هم دارد نوع متحرک است. در این مدل بدون برداشتن آن بر روی صورت می توان قسمت تلقی را بالا برد. با بالا و پایین بردن شیلد می توانید به راحتی در زمانی که نیاز دراید از آن استفاده کنید و در زمان های دیگر که در محیط خلوت هستید آن را بالا ببرید. به تازگی این وسیله در مدل ضد بخار هم تولید می شود. در این مدل از این کالا قسمت طلقی وسیله از یک طلق ضد بخار ساخته می شود. ویژگی جالب این طلق به شما این امکان را می دهد که نگران بخار کردن قسمت طلقی نباشید و با وضوح بتوانید اطراف خود را ببینید.