آموزش جامع ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ


اگر با دنیای کامپیوتر و لپ تاپ آشنا باشید، به راحتی متوجه خواهید شد که در صورت نیاز می توانید کیس و کامپیوتر خود را ارتقا دهید، اما سوال مهمی که اغلب پرسیده می شود این است که آیا می توان لپ تاپ را ارتقا داد؟ یا چگونه لپ تاپ خود را ارتقا می دهید؟ بسیاری از مردم می خواهند با یک لپ تاپ کار کنند اما در عین حال ویژگی های آن را ارتقا دهند، در این راهنما می خواهیم به این موضوع بپردازیم. ممکن است فکر کنید که وقتی لپ‌تاپمان خراب شد باید آن را ارتقا دهیم، اما اصلاً اینطور نیست.

 

 

به طور کلی چند راه برای ارتقاء لپ تاپ وجود دارد؟

 

لپ تاپ خود را ارتقا دهید

ارتقاء نرم افزار لپ تاپ

 

لپ تاپ در چه مواردی ارتقا می یابد؟

 

کامپیوترهای لپ تاپ به دلایل مختلفی ارتقا می یابند و هرکسی دلیل خاصی برای ارتقای لپ تاپ خود دارد. با این حال، همانطور که از نام آن پیداست، این کار با هدف بهبود عملکرد لپ تاپ انجام می شود. لپ تاپ ها همیشه به صورت از پیش ساخته شده در دسترس کاربران قرار می گیرند، یعنی نمی توانید قطعات آن را مانند یک کامپیوتر خانگی کنار هم قرار دهید و با این ترفند کامپیوتر دلخواه خود را به دست آورید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله شروع نشدن کامپیوتر را مطالعه کنید. دارای محدودیت اندازه هستند و همچنین ابعاد آنها روز به روز در حال کاهش است.

 

این امر مونتاژ لپ تاپ را بسیار پر ریسک و تقریبا غیرممکن می کند و باید لپ تاپ با مشخصات کارخانه ای خریداری کنید. اما خبر خوب این است که با وجود این محدودیت های ساخت، می توانید سخت افزار لپ تاپ را با چند ترفند ارتقا دهید تا به عملکرد دلخواه خود برسید. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله نحوه استفاده از گوگل ترنسلیت را مطالعه کنید. بنابراین، اگر به دلیل کمبود بودجه یا دلایل دیگر مجبور به خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت هستید، نگران نباشید زیرا می توانید در اسرع وقت سخت افزار آن را ارتقا دهید.

 

چه قطعات لپ تاپ را می توان ارتقا داد؟

 

می توانید قطعات سخت افزاری لپ تاپ خود را ارتقا دهید اگر:

 

1- هارد لپ تاپ خود را ارتقا دهید

 

رم داخلی یا هارد دیسک را اغلب می توان با هارد دیسک های با ظرفیت بزرگتر یا حتی حافظه SSD جایگزین کرد. این ویژگی سرعت لپ تاپ شما را تا حد زیادی افزایش می دهد و می توانید در کمترین زمان برنامه های فشرده یا یک سری فعالیت های محاسباتی طولانی مدت را اجرا کنید. از آنجایی که ارتقا به حافظه SSD گزینه بسیار بهتری است، مراحل ارتقا هارد دیسک به SSD را توضیح خواهیم داد:

 

بررسی کنید که آیا هارد دیسک لپ تاپ شما قابل ارتقا است یا خیر:

 

اگر لپ تاپ شما دارای پنل قابل جابجایی است و به قطعات داخلی آن دسترسی دارید، فرد خوش شانسی هستید که می توانید هارد لپ تاپ خود را در چند مرحله ارتقا دهید. در غیر این صورت، بهتر است با خدمات مجاز لپ تاپ خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که به شما در ارتقای هارد دیسک کمک کنند.

 

حافظه SSD مناسب را برای دستگاه خود انتخاب کنید:

 

اولین چیزی که قبل از تهیه SSD باید در نظر بگیرید اندازه و ظاهر درایو است. اکثر لپ تاپ ها از درایوهای 2.5 اینچی استفاده می کنند، در حالی که برخی از لپ تاپ های فوق قابل حمل دارای درایوهای 1.8 اینچی هستند. علاوه بر اندازه کلی، هر دیسک دارای ضخامت خاصی است که باید در نظر گرفته شود. بنابراین، قبل از خرید حافظه SSD، مطمئن شوید که حافظه انتخاب شده برای لپ تاپ شما مناسب است. برای این کار باید به دفترچه راهنمای لپ تاپ خود مراجعه کنید یا با جستجوی نام آن در گوگل از اندازه داخلی دستگاه خود مطلع شوید. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله نرم افزار آموزش زبان را مطالعه کنید.

بعد از اینکه اندازه مناسب را پیدا کردید، وقت آن است که ظرفیت ذخیره سازی خود را انتخاب کنید. شما باید حافظه ای با قدرت کافی برای ذخیره پارتیشن های ویندوز خود انتخاب کنید. یک SSD 240 گیگابایتی معمولاً برای استفاده معمولی مناسب است.

 

ارتقاء هارد دیسک

هارد دیسک فعلی خود را برای تعویض آماده کنید:

 

با انتخاب فضای ذخیره سازی مناسب، باید هارد دیسک موجود خود را برای جایگزینی و پشتیبان گیری از فایل های مهم خود آماده کنید. به این ترتیب در صورت بروز مشکل، اطلاعات شما در امان خواهد بود. از آنجایی که ممکن است ظرفیت هارد بیشتر از SSD جدید باشد، بهتر است فایل های حجیم و بدون استفاده را از روی هارد پاک کنید تا در حجم جدید فضای اضافی را اشغال نکنند.

 

یک حافظه SSD را وصل کنید:

 

برای این کار به یک آداپتور یا آداپتور USB-SATA نیاز دارید تا بتوانید حافظه را قبل از قرار دادن آن در لپ تاپ پیکربندی کنید. برای انجام تنظیمات ابتدا باید حافظه جدیدی را در دستگاه خود قرار دهید، این کار معمولاً با اتصال به لپ تاپ به صورت خودکار انجام می شود، اما اگر نام درایو حافظه را نمی بینید، در قسمت جستجوی ویندوز، مدیریت دیسک را تایپ کنید. و در این قسمت Create and format پارتیشن های هارد دیسک را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، باید فضای ذخیره سازی SSD جدید را تحت نام هارد دیسک فعلی خود تحت نام SSD جدید در بخش مدیریت دیسک ببینید. اگر پیغام Not Formatted را در کنار نام درایو جدید مشاهده کردید، روی آن کلیک راست کرده و Format Drive را انتخاب کنید.

 

 

https://www.behance.net/mertieburt

https://mertieburt1.livejournal.com/profile

https://www.twitch.tv/mertieburt1

https://www.openstreetmap.org/user/MertieBurt1

https://www.tripadvisor.com/Profile/mertieb2023

https://www.4shared.com/u/thoJtTP-/MertieBurt1.html

https://www.indiegogo.com/individuals/31526615

https://www.mixcloud.com/MertieBurt1/

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.