گل بامبو بیرجند


گل بامبو بیرجند

در این مدت گیاه به آبیاری زیاد و به صورت روزانه نیاز دارد. ماههای سرد سال دورهی نهفتگی بامبو میباشند، یعنی در این دوره گیاه شما به آبیاری زیاد نیازی ندارد. رنگ برگ ها در بامبوی طلایی ، سبز کم رنگ است که رگه های سبز پر رنگی در آن دیده می شود ، اما بعضی از انواع این گونه دارای برگ های سبز کم رنگ یکدست است. در این نوع بامبو ، رنگ برگ ها سبز پررنگ است و ارتفاع ساقه به ?? تا ??? سانتی متر می رسد . گیاه بامبویی که از طریق قلمه تکثیر شده دیگر قادر نبست پیچ بخورد. جلبک در کف گلدان بامبو باعث رشد انواع قارچ ها و میکروب ها می شود که باعث تضعیف گیاه خواهند شد.

همان طور که قبلا اشاره کردیم گیاه بامبو خوش شانس معمولا در آب نگهداری می شود اما برخی افراد از خاک های ژله ای برای نگهداری آن استفاده می کنند. نور؛ بامبو گلی سایه دوست است که در مناطقی با نور کم نیز به حیات خود ادامه میدهد. اما در آن صورت رشد نمیکند یا رشد آن بسیار ناچیز خواهد بود.

بامبو نیاز به رطوبت 70 درصدی دارد و در جنوب شرقی آسیا رشد میکند بنابراین میتوان با اسپری کردن آب بر روی برگهای بامبو رطوبت مورد نیاز آن را فراهم کرد. این گیاه خاص هم از طریق ریشه و هم برگ مواد مغذی خود را دریافت میکند درنتیجه اسپری آب حاوی مواد تقویتی(اسپری تغذیه یا قطرههای تقویتی) میتواند تاثیر به سزایی در رشد بامبو داشته باشد. بامبو جوانه دارای جوانه های است که برگ های آن از وسط ساقه رشد کرده و نمایان می شوند. ارتفاع این گونه از بامبو نسبت به گونه های دیگر بیشتر بوده و اگر در شرایط مناسب رشد قرار بگیرد به ارتفاع حدود 500 سانتی متر هم خواهد رسید. هرس کردن به موقع بامبو به رشد بیشتر و بهتر گیاه کمک می کند.

اگر بامبو خوش شانس را در آب نگهداری می کنید می توانید از کودهای کامل یا کودهای قطره ای مخصوص بامبو برای تغذیه آن استفاده کنید. برای نگهداری بامبو در آب معمولی ابتدا می باید حدود دو ساعت آب را کنار بگذارید تا کلر آن کاملاّ از بین برود، زیرا کلر آب باعث زرد شدن گیاهان سبز می شود. میزان ساقه های بامبو در دسته بامبویی که در خانه دارید رشد نخواهد کرد بلکه ارتفاع بامبوها در اثر رویش و جوانه زدن برگهای بامبو و پیچها افزایش می یابد.

از نظر فنگ شویی اگر گیاه بامبو را در قسمت شرقی منزل قرار دهیم باعث تقویت پول و ثروت میشود و از نظر مالی خبر های خوبی به همراه می آورد. اگر هفت عدد از این گیاه را داشته باشید برای شما سلامتی به همراه می آورد. این گیاه به مراقبت کمی نیاز دارد و در داخل آپارتمان به راحتی میتوان آن را نگهداری کرد و از زیبایی آن لذت برد. قسمت های بالایی ساقه را به اندازه ?? سانتی متر بدون نگرانی هرس کنید. بخش های هرس شده را داخل آب قرار دهید و شرایط مناسب را برای آن ایجاد کنید. برای اطمینان از ریشه زایی، از محلول های مخصوص ریشه دهی استفاده کنید.

با توجه به منطقه بومی این گیاه، دمای بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد بهترین رِنج دمایی میباشد. این گیاه کاملا آپارتمانی است و بهترین نور برای آن نوری است که در فاصله حدود 3 متر از پنجرهای که جلوی آن پرده کشیده شده میباشد. در فصل تابستان، با بریدن ساقه ی بامبو و قراردادن اون در آب می تونید این گیاه رو تکثیر بدید. رطوبت متوسط محیط و آب بخار شده ی گلدان برای بامبو کافی هست. دمای بین 18 تا 23 درجه، بهترین رنج دمایی برای این گیاه هست.

با کیفیت ترین بامبوها را میتوان در کشورهای ژاپن، چین و کشورهای شرق آسیا و هند پیدا کرد. سپس یک سیم فلزی(که زنگ نزند) را به شکل مارپیچ درآورید. این سیم را داخل گلدان بگذارید به نحوی که قسمت صاف سیم به موازات ساقه بامبو باشد و آنرا توسط نوار به انتهای ساقه بامبو وصل کنید. از قسمت بالاتر ساقهبامبو را مطابق پیچش سیم ، خم کنید و آنرا توسط کابلهای پلاستیکی و سیمهای کلفتتر به سیم وصل کنید به نحوی که به شکل سیم درآید و پیچ بخورد . ساقهبامبو را محکم به سیمها باید بست اما نه آنقدر که ساقهها در اثر کشیدن کابلهای پلاستیکی و یا سیمهای کلفتتر زخمی شوند.

اما اگر رشد گیاه در فصل رشد متوقف شده به علت سرد بودن محیط پیرامون آن است. همچنین باید گلدان آن را، به محیط پر نور تری انتقال دهید. همچنین، از ریختنِ آبِ بیش از حد، در گلدان، پرهیز کنید. بهتر است بدانید که زرد شدن زود به زود گیاه نشانه بیماری است و بایستی گیاه خود را مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی، با رعایت نکات ذکرشده در این مقاله میتوانید به راحتی بامبوی مناسب خود را خریداری کرده و از آن به نحو احسن مراقبت کنید، شاهد رشد آن باشید و از نعمتها و برکاتی که برایتان به همراه دارد لذت ببرید.

زمانی که مقداری از ساقهبامبو را برش بزنید و هرس میکنید برگها و در نتیجه ارتفاع بامبو باز میتواند به رشد خود ادامه دهد. در نظر داشته باشید خاکهای اعلایی که به روش مخصوصی برای پرورش گیاهان درون گلدان ایجاد شدهاند، به نگهداری آب کمک کرده و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تأمین میکنند. این خاک میتواند ترکیبی ازماسه بادی ،کوکوپیت و مقداری پیت ماس باشد.

فروشگاه ملی به منظور سهولت در برقراری ارتباط با مخاطبین خود در شبکه های مختلف جهانی حضوری فعال دارد . را دارید چنانچه سفارش شما زیر 20 عدد باشد فروش جزئی گل مصنوعی محسوب می گردد و مشمول تخفیف نخواهد شد . درختچه مصنوعی بامبو خیزران دارای درجه کیفی لمسی نوع A بوده و بیشترین شباهت را با نمونه طبیعی خود دارد . ساخت گل مصنوعی بامبو به گونه ایست که بالاترین کیفیت را دارا بوده و قابل شستشو و گرد گیری می باشد . این موضوع که یکی از مشکلات بامبو است، ممکن است به دلیل کم بودن مواد غذایی یا نور می باشد.

به همین خاطر بایستی گلدانی که در آن نگهداری می شود ماهی یک بار شسته شود و پیش از اینکه گیاه را درون آن قرار دهید به طور کامل گلدان را خشک نمایید. برای قلمه زدن شما باید حدود ?? سانتی متر از زیر قسمت برآمده گیاه با شی تیز برش بدهید . بر روی قسمت برش داده گیاه بهتر است خاکستر بریزیم تا مانع خارج شدن شیره گیاه شویم.

از خرید بامبوی بدون ریشه خودداری کنید و حتما گیاهی را انتخاب کنید که ریشه آن کاملا مشخص باشد. یکی از مهمترین نکات در خرید بامبوی سالم رنگ ساقه آن است. ساقه گیاه بامبو باید سبز باشد و اگر این سبزی به سفیدی بزند یعنی گیاهی که پیشروی شماست سالم نیست و باید بامبویی را انتخاب کنید که سبزی ساقهاش گواهی باشد بر سلامت آن. بامبو گیاهی است که هم از طریق ریشه و هم از طریق برگ تغذیه می کند.بامبو در ماههای گرم سال به دلیل تولید ساقههای جدید، بیشتر از هر زمان دیگری گرسنه است.

استفاده کنترل شده از کودهای مخصوص این گیاه به شادابی این گیاه کمک می کند. و نکته قابل توجه در زمینه بامبو آب مورد استفاده برای این گیاه می باشد که باید بدون کلر و فلوراید باشد چون این مواد خود باعث نابودی و تغییر رنگ این گیاه می شوند. اگر در دمای 15 تا 40 درجه سانتیگراد و دور از نور مستقیم خورشید و باد مستقیم کولر نگهدارید و رطوبت لازم را برای آن فراهم کنید، پس از مدت 5 تا 7 ماه شاهد قد کشیدن عجیب این گیاه پیچ خورده خواهید بود. حتی زمانی که بین خرید کالاها برای شخصی مردد هستید میتوانید با خرید کارت هدیه دیجی کالا ، انتخاب را به سایرین بسپارید.

ناگفته نماند که این گیاه دمای متغیر را نیز تحمل می کند. بامبو را از آب خارج کرده قسمت پلاسیده را برش دهید و در محلول های قارچ کش به مدت چند دقیقه نگه دارید . بعد از هرس کردن ، ساقه های اضافی را دور نریزید و در جهت تکثیر این گیاهان استفاده کنید . این گیاهان را در دمای معمولی اتاق می توان نگهداری کرد . برخی افراد برای نگهداری بامبوها از خاک های ژله ای استفاده می کنند .

در زمان هایی که قصد تعویض یا شارژ خاک ژله ای را داشتید، بامبو را داخل آب نگهداری کنید. قهوه ای شدن نوک برگ ها دلایل گوناگونی دارد اما مهمترین دلیل آن کمبود رطوبت محیط زیست گیاه است که سبب سوختن نوک برگ ها می شود. وجود فلوراید در آب سبب تولید فیتوتوکسی و کشته شدن سلول های گیاه می گردد. پیشنهاد ما به شما این است که از آب معدنی یا آب تصفیه شده استفاده کنید. زیرا آب شیرین حاوی کلر است که باعث میشود که نوک برگ های گیاه قهوه ای شود. اگر تنها راه شما استفاده از آب شیر است، می توانید آن را در یک ظرفی به مدت 24 ساعت نگه دارید و بعد به گیاه بدهید.

هر هفته یک بار آب موجود در گلدان را باید با آب تازه عوض کرد. در صورتی که لاکی بامبو در داخل آب نگهداری می شود باید آب ظرف را به طور مرتب و هفتگی یا حداکثر دو هفته یکبار تعویض شود. در صورت تعویض دیر هنگام آب گلدان، ساقه ی نزدیک به قاعده گیاه لزج شده و بوی نامطبوعی تولید می کند. در این حالت گیاه را از آب بیرون آورده و ریشه ها را با آب دارای فشار زیاد و به مدت چند دقیقه شستشو داده و گیاهان را دوباره داخل گلدان حاوی آبی تمیز و شفاف قرار می دهند.

سوپر بامبو لاکی نیز موجود است که قیمت آن 230 هزار می باشد که بهترین بامبو موجود در بازار می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر برای قیمت هر شاخه بامبو می توانید با کارشناسان سایت خانم گل در تماس باشید. اگر دوست دارید گیاه بامبو را در خاک پرورش بدهید بهترین خاکی می توانید برای بامبو استفاده کنید خاکی است که از ? قسمت مساوی ماسه ،پیت ماس و خاک باغچه باشد در این صورت دیگر نیازی به ریختن قطره در خاک نیست. به خصوص وقتی از گلدانی آب برای مراقبت از آن استفاده می کنید. همچنین لازم است به طور مداوم زلال بودن این آب را چک کرده و اگر لجن یا مواد دیگری در آب دیدید سریعا نسبت به عوض کردن آن اقدام کنید. بلکه باید حداقل ماهی یکبار گلدان آب تمیز شود، با مواد شوینده کاملا شسته و پس از خشک شدن کامل دوباره گیاه درون آن قرار داده شود.

هرگز نگذارید برگ های مرده داخل آب بمانند، ریشه های سیاه را ببرید. این گیاه تاریخچه ای طولانی دارد و به فرهنگ چینی در 4000 سال قبل برمی گردد، البته وطن اصلی آن غرب آفریقا است. با آنکه این گیاه را اغلب به خانواده بامبوها نسبت می دهند، ولی در واقع رابطه نزدیکی با خانواده زنبق دارد و نام علمی گیاهشناسی آن Dracaena sanderiana است. همانطور که احتمالاً حدس زدهاید، بامبو دمای بالاتری بین ?? تا ?? درجه سانتیگراد را ترجیح میدهد.

حتی بعضی ها براین باورند که این گیاه باعث خوش شانسی و سلامتی می شود. این گیاه با ساختاری که دارد امروزه کاربرد های بسیاری دارد. یکی از این کاربردها این است که از این گیاه در ساختمان سازی به عنوان پوشش دهی بام ها، سقف، دیوار و ….. در این مطلب نکات مهمی درباره خرید گل بامبو ارائه کردیم. گل بامبو به طور متوسط یک تا دو سال در گلدان عمر می کند اما با قرارگرفتن در خاک باغچه یا گلدان می تواند سال های بیشتری زنده بماند. در هنگام خرید گل بامبو، باید آن را از نزدیک و به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

زیرا در چنین محیطی گیاه با سرعت بیشتری رشد می کند و زمان لازم برای پیچ دادن کمتر است. بامبو از چهار قسمت سطح داخلی (دارای پوشش نرم)، دیافراگم (متصل کننده بخش های ساقه به یکدیگر) میانه و پوشش رویه که بسیار سخت و دیرشکن است تشکیل شده و دیافراگم کاملا فشرده بوده و آب در آن نفوذ نمی کند. رطوبت متوسط محیط و آب بخار شده از گلدان برای گیاه کافی است. پس از هر بار تعویض آب گلدان خود گلدان نیز کاملا شسته و ضدعفونی شود.

بخشی از ریزوم را که 2 ، 3 جوانه یا ساقه رشدی دارد، جدا کنید. برای جدا کردن ریزوم، ساقه های رشدی را با چاقوی تیز قطع کنید. این لکه ها که نشان دهنده بیماری میباشد، مانع رشد ریزوم خواهد شد.

لازم است بدانید که بعد از قلمه زدن دیگر ساقه های بامبو پیچ نمی خورند و به شکل راست بالا می روند. قسمت پایین ساقه مورد نظر را هم می توانید به شکل اریب و زاویه دار و هم بدون اریب برش بزنید و قسمت بالای آن را هم به وسیله چسب مخصوص یا شمع بپوشانید. هنگامی که روی گیاه را شمع می زنید باید دقت کنید که تمام قسمت های بالای ساقه آن را شمع بگیرد و روی گیاه هیچ شمعی نریزید. جلبک بستن کف گلدان بامبو نیز زمینه مناسبی برای ایجاد قارچ و باکتری و مریض شدن گیاه می باشد که نباید بگذارید این اتفاق بیفتد. آن چیزی که در فنگ شویی درباره این گیاه به چشم میخورد تعداد این گیاه است.

آب راکد، اکسیژن موجود در خود را به سرعت از دست می دهد. تعویض آب باعث رشد بهتر گیاه و استفاده بهتر قلمه از مواد مغذی داخل آب می شود. بعد از گذشت 3 الی 4 هفته از کاشتن قلمه ها، متوجه رشد شاخه های جوان خواهید شد. بعد از حدود 4 ماه قلمه های ریشه دار شده را در زمین بکارید. برای اینگه بامبویی با برگ های درشت داشته باشید، لازم است گیاهتان را با قطره یا کود مناسب تغذیه کنید و گلدان آن را، به محیط پر نور تری انتقال دهید.

این عارضه به دلیل کمبود نور یا مواد غذایی می باشد و باید با قطره مخصوص تغذیه کنید . این عارضه به دلیل کمبود رطوبت یا آلودگی آب می باشد ، رطوبت را با اسپری آب روی برگ ها افزایش دهید . ها میتوانند رشد کنند و جوانه بزنند و به این ترتیب میتوانید یک دسته بامبو جدید داشته باشید.

https://www.4shared.com/u/91gHL_TJ/NellieStein4.html

https://www.zillow.com/profile/NellieStein45

https://www.indiegogo.com/individuals/27448162

https://www.mixcloud.com/NellieStein4/

https://www.reverbnation.com/artist/female684

https://unsplash.com/@nelliestein4

https://www.evernote.com/shard/s514/sh/dd7b78bb-ec06-e8c7-daac-7248f5eb7e73/a288f784f74972dae94b6daa2fbb9ab1

https://coub.com/nelliestein4